MASSASJE / FASCIA

Massasjeterapi eller muskelterapi kan være ren helsehjelp for å øke velvære, det kan også være en målrettet behandling for et eksisterende problem, eller et supplement i forbindelse med for eksempel trening. Mot skader, muskelproblemer, smerter og under rehabilitering er massasje også en effektiv behandlingsform.

Hva betyr massasjeterapi?

Eurekas hovedfokus er helhetlig helse og vi ser massasje som en nødvendig del av både det forebyggende og kurative arbeidet som trengs for å oppnå optimal helse.

Massasje er en av verdens eldste behandlingsformer og finnes i ulike varianter med ulike filosofier rundt om i verden. Massasje er en naturlig behandlingsform hvor massørens hender er det viktigste verktøyet. Berøring av huden induserer produksjonen av ulike hormoner som endorfiner og oksytocin (som kan virke smertelindrende og humørforsterkende). Massasje kan derfor være positivt for både fysiske og psykiske plager.

Passer det meg?

Ved Eureka-klinikkene har vi kvalifiserte og erfarne massasjeterapeuter og massører som jobber tett med våre kiropraktorer og fysioterapeuter for å oppnå de beste behandlingsresultatene. Uansett om du kommer med et ønske om en rolig og beroligende dybdebehandling midt i hverdagens stress eller om du har spesifikke problemer i muskler og bindevev, vil våre terapeuter skreddersy behandlingen for å gi deg det du trenger.

Ulike metoder brukes av våre massører for å myke opp muskler og bindevev og øke sirkulasjonen. Her er noen av metodene våre massører bruker:

Fascia

Fascia er et nettverk av bindevev uten begynnelse og slutt, som omslutter alt i hele kroppen fra muskler og bein til organer og alle celler.

De siste årenes forskning viser at Fascia har mye større betydning for helse, plager og smerter enn vi tidligere trodde.

Fascia står for mer enn en tredjedel av muskel- og skjelettsystemet. De fleste av våre smertereseptorer er lokalisert her og en stor del av all kommunikasjon i kroppen går via fascien.

Hvis fascien blir skadet, henger sammen eller blir betent, opplever vi smerter, vanskeligheter med å bevege seg og restitusjonsevnen er svekket.

Fascia påvirkes av blant annet alder, genotype, sykdommer, medisiner, kosthold, fysisk stress, sosialt stress, psykisk stress, søvn og luftforurensning.

Alle som lever en moderne livsstil med stillesittende arbeid og næringsfattig mat vil ha nytte av vanlige kiropraktikk-, fascie- og massasjebehandlinger. Det kan være optimalt å komme til oss for behandling med 4-8 ukers mellomrom, avhengig av belastningene du utsetter kroppen din i.

Triggerpunktbehandling rygg

Hvem tilbyr denne behandlingen?

Følgende terapeuter utfører behandlingen