LASERTERAPI

MLS laserterapi er en innovativ laserbehandling, da den kombinerer og synkroniserer 2 spesifikke laserlys, hver med sin egen spesialeffekt. Denne muligheten forsterker dermed alle de kjente positive effektene som ulike laserlys har i behandlingen av ulike tilstander.

Hvordan fungerer MLS-laserterapi?

MLS-laseren kombinerer og synkroniserer 2 spesifikke laserlys, hver med sin egen spesialeffekt. Denne muligheten forsterker dermed alle de kjente positive effektene som ulike laserlys har i behandlingen av ulike tilstander.

Kontinuerlig laserlys med en bølgelengde på 808 nm virker raskt på betennelse og ødem (hevelse). Effekt for disse tilstandene kan ofte sees innen 24 -36 timer.

Pulserende laserlys med en bølgelengde på 905 nm har en mer direkte effekt på smerte, da det virker bedre på nervefibre som stimulert smerte. Den er mindre effektiv ved betennelse og ødem (hevelse), da den pulserer og har lavere gjennomsnittlig effekt.

Når du bruker disse 2 laserlysene samtidig, som er unikt for MLS-laseren, dekker vi de vanligste symptomene du vanligvis har i AKUTT stadiet.

«OPTIMALT bør en betennelse være over etter en uke, hvis forholdene tillater det»

VIKTIG!! Vi forhindrer/stopper ikke en betennelse slik ulike antiinflammatoriske tabletter gjør. Vi stimulerer en betennelse til å forsvinne raskere. En betennelse er kroppens måte å reparere/bygge opp igjen på, så det er veldig viktig at betennelsen ikke hindres. Men vi vil ikke ha det for lenge, da det kan begynne å danne arr i vevet som er betent.

Terapeut utfører laserterapi på en kvinelig pasient